Hyppää sisältöön

Tulevaisuus kiinnostaa?

Lataa Tuplarytmihäiriö-tulevaisuusraportti kokonaisuudessaan!

  • Tietosuojaseloste

Tuplarytmihäiriö

Mitä jokaisen yrityksen pitää tietää tulevaisuudesta

Kun maapallolle lyötiin parasta ennen -päivämäärä, muuttuivat tuntemamme maailman sävyt pysyvästi. Yritykset, jotka kamppailevat vielä digitalisaation ja älypuhelimen luoman muutospaineen kanssa, on haastettu jo seuraavaan koitokseen: ilmastokriisin asettamaan haasteeseen. On lähdettävä rohkeasti ratkaisemaan, kuinka omalla liiketoiminnalla voidaan kestävästi toimia maapallolla, joka on ekologisen kantokykynsä rajoilla. Tämän päälle koronaviruksen aiheuttama pandemia haastaa yrityksiä, yhteiskuntaa ja taloutta aivan ennen näkemättömällä tavalla. Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan tai miltä yritysten tulevaisuus näyttää, mutta vastauksia on mahdollista etsiä myös keskellä kriisiä ennakoimalla ja kartoittamalla erilaisia mahdollisia tulevaisuuksia. Yritysten tulevaisuusskenaarioista on tulossa elinehto.

Onnistuminen tällä muutosmatkalla ei onnistu keltään yksin. On väistämätöntä, että matkan varrella kohdataan haasteita, joita ei voi ratkoa nojautumalla menneeseen dataan. Siksi tarvitaan kumppaneita, joilla on kyky auttaa näkemään kirkkaammin, ravistella ajattelua ja löytää tulevaisuudenkestäviä ratkaisuja.

Muutos ei tapahdu kivutta. Yritys joutuu haastamaan itsensä ja kaiken tuntemansa: olemassaolon tarkoituksensa, arvonsa, liiketoimintamallinsa ja tapansa toimia yhteiskunnassa. Ratkaiseva taito on kyky muuttua. Muutos saadaan aikaiseksi kommunikaatiolla. 

Katso kuva suurempana

Samalla yrityksen on huolehdittava ihmisistään. Muutospaine, meneillään oleva kriisi viestitulva ja muutoksen  nopeus ovat ajaneet myös ihmisen kantokykynsä rajoille. Emme selviä, ellemme riko rohkeasti vanhoja malleja. Vain uudelleen ajattelemalla voidaan rakentaa uutta ja kestävää.

Vaihtoehdot ovat siis muutu tai kuole. Muutoksesta on tehtävä totta. Muutoksessa auttaa myös maailman paras muutostyökalu, kommunikaatio. Myös turbulenssin aikaan on uskallettava katsoa eteenpäin ja etsittävä niitä keinoja, joiden avulla tulevaisuutta rakennetaan.

Muutos saadaan aikaiseksi kommunikaatiolla 

Onnistunut muutos tarvitsee kumppanikseen strategista viestintää, matkan jokaisessa vaiheessa.  

Muutoksen suunta: Autamme yrityksiä ja organisaatioita hyödyntämään dataa realistisen tilannekuvan laatimiseen disruption keskellä. Ennakointi- ja skenaariotyökalujemme avulla teillä on mahdollisuus päästä askel kilpailijoita edelle ja rakentaa haluamanne tulevaisuus. 

Muutoksen eläminen todeksi: Kasvatamme asiakkaidemme muutoskyvykkyyttä ja autamme vastaamaan esimerkiksi itseohjautuvuuden, muutosjohtamisen ja työhyvinvoinnin haasteisiin. Teemme muutoksen ymmärrettäväksi ja autamme sen arkisessa toteutuksessa.  

Muutoksen tekeminen näkyväksi: Sparraamme yrityksiä ja organisaatioita viestimään aikaansaamastaan muutoksesta tuloksellisesti sekä ulkoisesti että sisäisesti. Luomme digitaaliseen markkinointiin oivaltavia konsepteja ja kampanjoita, joista jää muistijälki. 

Muutos yhteiskunnassa: Kannustamme asiakkaitamme osallistumaan yhteiskunnalliseen keskusteluun ja kirkastamaan merkityksensä tuplarytmihäiriön maailmassa. Vanhanaikaisen lobbauksen sijasta valjastamme käyttöön modernit vaikuttajaviestinnän keinot.